Dümbelek Kafalı, Darbekatör Baryam, Müjdat Gezen.
İnsanlar onu bir zamanlar İstanbul Sulukule de mesken vatandaşlarımızı taklit ettiği filimlerle tanıdı ve bildi. Dümbelek çalma merakı dışında, sinema sanatımıza bir katkısı da olmadı. Evveliyatına sanat hayatına baktığımızda, hayranlık uyandıracak başarı öyküsü de yok. Bir Kemal Sunal, Münür Özkul, Nejat Uygur, Metin Akpınar v.s gibi şanını yürütecek şöhrete de sahip olamadı. Batı Maymunu kılığında Dümbelek kafalı Darbekatör Baryam tiplemesi.
Çevirdiği filimlerden değil, kaynağı belli olmayan parayla açtığı ve kendi adını verdiği sanat merkezinde Dümbelek kafalı sanatçılar yetiştirmenin dışında, Atatürk’ü istismar etmekle meşgül. Alakasız yerlerde içerik olarak uygun düşermi kaygısı gütmeden savunduğu ideoloji adına Atatürkçülüğü kullanarak, nutuklar atıp, ahkam kesmekte. “Yeni Hayat Kavramı” Adına geçmişten gelen bütün kültürel birikime başkaldırıyı bir marifet sanarak değerlerimizle alay etmekte
Eğer sanatçılar bir ideolojinin propoğanda aracı haline gelirlerse ilerleme durur, sanatçıda deha diye birşey kalmaz ideolojık köle olur. Eger bu Dadaist sanatçılara dur denmezse: Türkiye… genleri değiştirilmiş santçı ve entellektüeller aracılığıyla denetlenemez güçlerin güdümüne sokulur ki sonuçlarını tasavvur etmek istemem.
M.Yazarel